poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Owsianka truskawkowa

Dzień zaczynam przeważnie od cudownej, niezastąpionej, zdrowej i sycącej owsianki. Z orzechami, z owocami, na wodzie, na mleku lub z dodatkiem soku owocowego. Do kultowej owsianki pasuje wszystko co macie w swojej kuchni. od czasu do czasu dodaję do niej również kaszę owsianą, budyń, masło orzechowe i wiele, wiele innych dobroci. Dzisiaj miałam ochotę na owsiankę truskawkową. Akurat w zamrażalniki znalazły się jeszcze te owoce, więc mogłam swoją zachciankę spełnić.
Owsianka:
a) jest doskonałym źródłem błonnika, który pomaga nam w trawieniu, przyspiesza metabolizm i likwiduje
    problemy jelitowe
b) dostarcza nam kwasów tłuszczowych, których nasz organizm nie potrafi sam wytworzyć
c) posiada niski indeks glikemiczny
d) ma niewiele kalorii, a jednocześnie znakomicie likwiduje uczucie głodu.

Owsianka truskawkowa
- 250 ml mleka
- garść migdałów
- 3 łyżki płatków owsianych
- 2 łyżki otrębów żytnich
- 1 szklanka pokrojonych truskawek (świeżych lub mrożonych)

1. Truskawki na noc pozostawiłam do rozmrożenia. Na drugi dzień pokroiłam je na małe kawałki.
2. Mleko zagotowujemy w rondelku, kiedy będzie się już gotowało, to dodajemy posiekane migdały, płatki owsiane, otręby i truskawki.
3. Wszystko mieszamy, aż do momentu, kiedy nasza owsianka zgęstnieje.
4. Całość przelewamy do czarki i dekorujemy truskawkami.

                                       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz